Nyt oli niin kummallinen uni, että pakko kirjoittaa siitä, vaikka on jo ilta.

Ensinnäkin uni alkoi siitä, että olin pimeässä keittiössä. Näytti vähän äitini keittiöltä, mutta tilavampi. Unessa mielsin sen kyllä äitini keittiöksi. Siellä seisoi pienen pieni laiha raitapaitainen poika, joka katsoi minua pikku hetken ja juoksi pois. Tiesin, että hän oli henki.

Sitten käännyin ympäri, takanani oli sänky jonka ympärillä oli outo valo, ja sängyn vieressä hyvinkin tämännäköinen tyttö, paitsi suoremmat hiukset ja vaaleamman siniset silmät:

31263-Yellow_Bow-web_-normal.jpg

lähde: http://www.wetcanvas.com/

Minulle tuli hyvin utuinen ja hidas olo. Menin halaamaan häntä ja annoin suukon poskelle, sanoin "ihana tyttö", hän ei juuri reagoinut vaan näytti hyvin vakavalta, kuten kuvassa, ja katsoi poispäin. Kävin sängylle makaamaan, sängyn vasen puoli näytti juuri siltä kuin se oikeastikin täällä näyttää, joten välillä tuntui että olin oikeasti omassa sängyssäni.

Vaivuin sitten unen ja valveen välitilaan siinä unessa jotenkin pöljästi, ja tunsin, miten sängyn päällä hypeltiin ja kämmeniini läpsyteltiin. Avasin silmät, liike loppui, ketään ei näkynyt missään. Suljin silmät, taas hyppely ja läpsytys. Avasin silmät, ei ketään. Suljin silmät, no taas hyppely ja läpsytys, päättelin että tyttö hyppi sängylläni ja läpsytti käsiini, ja sain kuiskatuksi "Oletko sinä henkiopas?". Tyttö vastasi "Joo". Kysyin, "Mikä sinun nimesi on?" ja hän vastasi "Minna". Ääneni alkoi katoamaan, kuiskasin vielä "Missä asiassa autat minua?" ja hän ei vastannut. Sitten ääneni katosi. Häilyin unen ja valveen rajamailla vielä kauan, ja koko ajan sama toistui - tyttö riehui ja läpsytti käsiäni aina kun minulla oli silmät kiinni, ja lopetti ja katosi heti kun avasin ne. Ajattelin, että nyt olen saanut henkimaailmaan yhteyden ja pystyn kanavoimaan tätä tyttöä. Se tuntui tosi hienolta, vaikkakin mietin, miten ihmeessä enää koskaan saan nukkua rauhassa.